Nakup nove računalniške opreme za podjetje je lahko zahtevno in naporno opravilo. Podjetja se pogosto odločijo za nakup računalnikov in njihovih komponent z nepotrebnimi specifikacijam, ker si želijo imeti dovolj prostora na disku in dobro zmogljivost. Večkrat so stroški takšnih nakupov veliko višji od pričakovanih. Večina podjetij ima oddelek za informatiko oz. informacijsko tehnologijo, ali pa zaposleno vsaj eno osebo, ki pozna sistemske zahteve podjetja. Če podjetje takšnega oddelka ali zaposlenih na tem področju nima, je spodaj 5 nasvetov za učinkovit nakup računalniške opreme.
1. Omejite stroške nakupa. Na začetku določite okviren proračun. Na trgu je na voljo veliko kakovostnih računalnikov in komponent v različnih cenovnih razredih. Dobro je vedeti, da dražji računalnik še ne pomeni nujno boljše kakovosti.
2. Kupiti že sestavljene računalnike ali jih sestaviti po komponentah? Če sestavite računalnik iz posameznih komponent, je lahko stroškovno ugodnejše, vendar pa je tak način bolj primeren za podjetja z oddelkom za informacijsko tehnologijo, kjer ga zaposleni sestavijo sami. Vendar pa je v primeru, če pride do okvar, potrebno znati diagnosticirati težavo, jo odstraniti ali poslati na popravilo.
3. Namizni ali prenosni računalnik? Izbira je odvisna predvsem od vrste oz. področja dela. Če zaposleni delajo na terenu ali imajo pogoste sestanke zunaj poslovnih prostorov, bo nakup prenosnika prava rešitev. Po drugi strani pa so manj prilagodljivi za želene nastavitve in delovne potrebe. Namizni računalniki so običajno zmogljivejši in jih je lažje prilagoditi – od vrste zaslona in tipkovnice, do velikosti pomnilnika in dodatnega prostora na trdem disku. Če je v pisarnah malo prostora, so na voljo tudi majhne »škatle« za namizne računalnike, v katerih se nahajajo vse komponente, ki jih podjetje potrebuje za delovanje.
4. Katero znamko računalnika izbrati? Računalniki MAC znamke Apple so bolj namenjeni grafičnemu dizajnu, PC-ji pa splošnim pisarniškim opravilom. Veliko podjetij ima obe vrsti računalnikov, ki se prilagajajo njihovim poslovnim potrebam. Med največjimi proizvajalci PC-jev, namiznih in tabličnih računalnikov so Dell, HP in Lenovo.
5. Kakšne računalniške komponente in specifikacije potrebujete? Tako pri nakupu računalnika z nepotrebnimi specifikacijami in komponentami, je lahko težava tudi z nakupom premalo zmogljivega računalnika. Dober način, da ugotovite kakšne specifikacije potrebujete, je odvisen od potreb po programski opremi podjetja. Med osnovne specifikacije spadajo:
o najmanj 4 GB delovnega spomina
o dovolj zmogljiv procesor
o SSD disk z vsaj 250 GB prostora – kasneje ga lahko dodate več, če vam ga začne primanjkovati
o prednaloženi operacijski sistem Windows
o programska oprema Microsoft Office
o več vhodov za USB kabel
o garancija in podpora (predvsem za podjetja brez IT oddelka)
Pred nakupom je bolj pomembno razmisliti, kaj podjetje potrebuje za uspešno delovanje kot pa kakšna je višina vašega proračuna. Z zgornjimi nasveti boste dobili boljši vpogled v nakup računalnikov za podjetje in si olajšali proces, še posebej, če gre za vaš prvi nakup.