Z začetkom koronavirusa v Sloveniji se je pri mnogo podjetjih in samostojnih podjetnikih pojavila potreba po delu od doma. Večina od nas je to možnost običajno vnaprej načrtovala in se ustrezno pripravila. Nismo razmišljali o tem, da bi se delo iz domačega naslonjača lahko začelo nepričakovano hitro in nenapovedano. Da bo potekalo čim bolj učinkovito, smo pripravili nekaj koristnih nasvetov za delo od doma v trenutnih izrednih razmerah.
1. Zjutraj se pripravite na odhod v službo.
Ne začnite dela v pižami. Zbudite se ob istem času kot vsako jutro in se oblecite enako, kot bi odšli na delo. S tem boste spodbudili rast vaše produktivnost.
2. Za delo izberite ustrezno delovno okolje.
Poiščite najbolj primeren prostor z delovno mizo in udobnim stolom. Ne delajte v postelji - naj bo ta namenjena spanju in sprostitvi. Na ta način boste lažje ločili delo od zasebnega življenja. Če vam ustreza, ob delu poslušajte glasbo.
3. Omejite svoj delovni čas in ustvarite rutino.
Zbudite se pred začetkom delovnega časa in se pripravite – stuširajte, oblecite, popijte kavo in pojejte zajtrk. Po koncu delovnika ugasnite računalnik, izpišite se iz službene elektronske pošte in izklopite obvestila povezana z delom.
4. Vzemite si čas za odmor in zdrav prigrizek.
Pri delu od doma imamo dostop do vseh prigrizkov v kuhinji. Raziskave so pokazale, da imajo obroki s sadjem in zelenjavo neposredno povezavo z višjo stopnjo produktivnosti. Namesto prigrizkov kot so pica, čips in piškoti, raje kupite ali naročite dostavo hranljivih in zdravih prigrizkov. Ne pozabite si vzeti krajših odmorov, ki pomembno vplivajo na vašo učinkovitost in ustvarjalnost.
5. Raztezanje in vadba.
Telesna vadba na naraven način sprošča endorfine, ki povečujejo občutke sreče, užitka in zavzetosti. Le-te so pomembni dejavniki učinkovitosti. Najbolj priporočljiva je vadba v jutranjih urah. Če je možno, pojdite čez dan na sprehod v naravo. Tudi redno raztezanje pomaga pri bolečinah v vratu in hrbtenici, ter ohranja lepo držo.
6. Ostanite povezani.
Z aplikacijami kot so Skype, WhatsApp, Google Hangouts, Facetime in Zoom redno komunicirajte s sodelavci, organizirajte skupinske klepete in video konference. Ne uporabljajte samo elektronske pošte, temveč klepetajte preko aplikacij tudi o zadevah nepovezanih z delom in si privoščite nekaj časa za sprostitev.
7. Ne pozabite na varnost.
Pri delu na daljavo bodo hekerji poizkušali izkoristiti ranljivost internetne varnosti. Ko smo v izolaciji in prestrašeni zaradi izrednih razmer, smo lažje tarča kibernetskih napadov, ker ne uporabljamo ustreznih načinov zaščite računalnika pred virusi in zlonamerno programsko opremo. Običajno je to zadnja stvar na katero bomo pomislili v času panike in zaskrbljenosti.